Domov Inšpirácie Vzdelávanie ako strategická oblasť podnikania

Vzdelávanie ako strategická oblasť podnikania

Autor: Zuzana Riglerová

V minulosti zamestnanci získavali zručnosti kvôli kariére. Teraz je však samotné vzdelávanie cestou k napredovaniu. 

 

Potreba rozvoja zručností, smerom k zvýšenej schopnosti reagovať na neustále meniace sa biznis prostredie, zasiahla v poslednej dobe takmer každú firmu. Transformácia podnikov vzdelávaním sa stala dôležitým trendom a spoločnosti sa snažia prehodnocovať spôsob riadenia. Už sa nezamýšľajú nad otázkou, či je potrebné prinášať možnosti vzdelávania a rozvoja pre svojich zamestnancov, ale ako to urobiť efektívne a s reálnym výsledkom.

Hlavnými iniciátormi, ktorí tlačia do rozvoja zručností, nie sú zamestnávatelia ale práve zamestnanci. V mnohých prípadoch požadujú trvalý rozvoj zručností a dynamiku v pracovnej náplni aj kariérnom raste v rámci firmy. Firmy s dynamickými kariérnymi modelmi prekonávajú ich konkurenciu poskytovaním stálych príležitostí vzdelávania svojim zamestnancom.

Keďže spoločnosti sa snažia budovať organizácie budúcnosti, nepretržité učenie je rozhodujúce pre úspech v podnikaní. Vzdelávanie sa rýchlo mení, tradičné systémy riadenia vzdelávania sú doplnené a nahradené širokou škálou nových technológií- najmä v e-learningu, tréningových live-streamoch a podobne.

 

…potreba rýchleho nadobudnutia skillu

Dobrou správou je, že ošiaľ týkajúci sa vysoko kvalitného free alebo low-cost obsahu, ponúka organizáciám a zamestnancom prístup k nepretržitému vzdelávaniu. Vďaka nástrojom ako youtube a inovátorom ako napríklad edX či UdaCity, nové zručnosti stoja len jedno kliknutie myšou.

Lektori testovali novú vzdelávaciu platformu: Osloví klientov s minimálnou námahou

Len pred desiatimi rokmi boli spoločnosti spokojné s budovaním virtuálnych univerzít a využívaním online kurzov. Dnes vidíme funkciu vzdelávania ako vysoko strategickú oblasť podnikania, ktorá sa zameriava na inovácie a rozvoj vedúceho postavenia.

Frank Kalman sa v článku Has Executive Education Gone Soft vyjadril, že nie je tak dávno, kedy emócie a biznis boli považované za kompatibilné ako oheň a voda. V septembrovom prieskume podnikateľských lídrov (CCL) už v roku 2012 zistili, že ovládanie technických zručností – úzko spojené s financiami, účtovníctvom, inžinierstvom alebo marketingom – bolo pre vedúcich predstaviteľov relatívne menej dôležité ako pred 20 rokmi. Naopak adaptabilita učenia, komunikácia a sebapoznávanie boli považované za životne dôležité pre vedúcich pracovníkov v súčasnom i budúcom podnikateľskom prostredí.  

Za základný cieľ každej spoločnosti či firmy možno označiť zisk. V minulosti boli za dôležité aspekty ovplyvňujúce zisk považované predovšetkým ekonomické faktory, no v dnešnej dobe významnú rolu zohrávajú tie sociologické a psychologické. Práve na práci svojich zamestnancov stoja všetky skúsené podniky.

 

A ako nad vzdelávaním svojich zamestnancov uvažujete vy?

 

   „Ľudí nemôžete nič naučiť, ale môžete im pomôcť objaviť to, čo majú v sebe.“  –  Galileo

 

Autor: Simona Kocholová

Podobné články

Zanechať komentár