Domov Uncategorized Stojí Employer Branding za váš čas a námahu?

Stojí Employer Branding za váš čas a námahu?

Autor: Zuzana Riglerová

Silná a zákazníkmi rozpoznateľná značka je cieľom marketingovej stratégie každej firmy. Budovaniu obrazu atraktívneho zamestnávateľa v očiach kandidátov a zamestnancov sa však venuje pozornosti už omnoho menej.

Kandidáti si pritom v tejto dobe vyberajú prácu na základe celkom iných kritérií, než aké boli dôležité v minulosti. Ak dnes nemáte brand, s ktorým sa dokážu stotožniť, prichádzate o tých najlepších zamestnancov. Angažovaných, podávajúcich dlhodobo vysoké výkony, hrdých na to, pre koho pracujú a prirodzených ambasádorov vašej značky.

 

Čo je to Employer Branding?

Employer Branding stelesňuje identitu, víziu, misiu a reputáciu vašej firmy. Jeho cieľom je zaujať kandidátov prostredníctvom vašej firemnej kultúry, pracovného prostredia, zamestnaneckých benefitov, pozitívnych skúseností vašich zamestnancov a úprimného záujmu o sociálnu zodpovednosť, akým je podpora charitatívnych projektov či inklúzie a diverzity na pracovisku.

Ste si istí silou vášho Employer Brand -u?

Správne nastavená Employer Branding stratégia so sebou nesie nespočítateľné množstvo benefitov. Pomôže vám prilákať skvelých kandidátov, udržať si kvalitných zamestnancov a zvýšiť ich produktivitu, ušetriť náklady na nábor a marketing, a navyše si ujasniť hodnoty vo vnútri firmy a jednoduchšie rozoznať medzi kandidátmi tých, ktorí do vašej organizácie zapadnú po všetkých stránkach.

Avšak ako všetky komplexné stratégie, aj táto si vyžaduje úsilie a know-how nie len vášho marketingového oddelenia, ale aj vášho HR oddelenia, recruitingu a manažmentu. Popri všetkých ostatných dôležitých zodpovednostiach týchto kľúčových osôb sa preto Employer Brand -u v mnohých firmách nedostane potrebnej pozornosti.

Odložte budovanie značky na neskôr… alebo radšej využite služby profesionálneho partnera

Dnes na trhu nájdete odborníkov v oblasti technológií, HR a marketingu, ktorí vám radi vytvoria praktickú a zmysluplnú Employer Branding stratégiu a postarajú sa o celý proces – od analýzy až po tvorbu konkrétnych výstupov.

Analýza môže prebiehať pomocou focus groups (skupinových diskusií), workshopov s legom alebo firemným prieskumom. Výsledkom dobre spravenej analýzy sú kľúčové elementy vašej identity, ktoré vám umožnia budovať Employer Branding udržateľne a v súlade s tým, čo je pre vás dôležité, prirodzené a čo osloví tých kandidátov a zamestnancov, ktorí s vami vaše hodnoty zdieľajú.

Výstupom môže byť rôznorodá sada nástrojov, medzi ktoré najčastejšie patria videá, príspevky a posty na sociálne siete alebo premyslene pripravený plán internej komunikácie na existujúcich zamestnancov. Tieto nástroje viete použiť napríklad na kariérnych stránkach a personalizovaných pracovných inzerátoch vo vašom ATS, vo webinároch pre vašich kandidátov či e-learningových programoch.

Na záver nezabudnite, že je dôležité vybrať si takého partnera, ktorý dokáže zabezpečiť, aby vaša zamestnávateľská značka stála na pevnom základe vízie, ktorej skutočne veríte, a ktorá je zároveň v súlade s potrebami a preferenciami dnešného kandidáta a zamestnanca.

Ak do toho chcete ísť s nami, neváhajte nás kontaktovať.

Podobné články

Zanechať komentár