Koniec júna sa niesol v téme firemného vzdelávania, o ktorom sa diskutovalo na HRaňajkách s platformou Workshop.sk. V priestoroch dizajnovej kaviarne Berlinka sa stretli špecialisti vzdelávania z rôznych spoločností, ktorí porovnávali svoje preferencie s preferenciami viac ako sto firiem, ktoré sa zapojili do prieskumu realizovaného v apríli tohto roku. Na prvom oficiálnom evente online platformy Workshop.sk sa ukázalo, že komunite prináša viac ako len technologické prostredie na nákup a predaj otvorených kurzov. Prečo si počas HRaňajok získala množstvo nových fanúšikov?
Pokiaľ sledujete dianie na trhu vzdelávania, pravdepodobne vám neunikla informácia o novej online platforme, ktorá poskytuje moderné riešenie vyhľadávania otvorených tréningov. Nákup kurzov cez e-shop je pre mnohé spoločnosti novinkou, avšak vďaka užívateľsky priateľskému prostrediu a možnosti platby na faktúru si platforma od svojho vzniku v septembri minulého roku získala mnohých fanúšikov. „Workshop.sk nie je len technologickou platformou, ale aj filozofiou ako inšpirovať lektorov a pomáhať im doručovať vlastné kurzy svojim zákazníkom,“ tvrdí Marko Šarmír, zakladateľ platformy.
Tento zámer stál taktiež za realizáciou prieskumu, ktorý prebiehal počas apríla tohto roku. Stovky spoločností z rôznych segmentov boli oslovené s výzvou podeliť sa o svoje preferencie v oblasti firemného vzdelávania a otvorených tréningov. „Cieľom bolo bližšie pochopiť aktuálne potreby a požiadavky spoločností pôsobiacich na Slovensku a pomôcť tak lektorom prispôsobiť im svoju ponuku. Chceli sme lektorov odmeniť za odvahu ísť s kožou na trh a garantovať kvalitu svojich kurzov vlastným menom,“ tvrdí Marko. Prieskum však nie je o nič menej zaujímavý ani pre spoločnosti, ktoré vďaka nemu môžu porovnať svoju situáciu s inými firmami na Slovensku. Ak zaujímajú výsledky aj vás, Workshop.sk sprístupnil celú štúdiu, ktorú si môžete zadarmo stiahnuť.
Výsledky prieskumu interpretoval Roman Kurnický, partner skupiny RecruitMen&Developium Group, v rámci ktorej spolu s Markom získali bohaté skúsenosti v oblasti vzdelávania. „Často sme boli oslovovaní zo strany spoločností, či plánujeme realizovať otvorené tréningy na odlišné témy. Toto som vnímal ako príležitosť pre lektorov, ktorí sa venujú rôznym oblastiam a sú v nich skutočne dobrí. Hovoril som si, že by bolo pre spoločnosti jednoduchšie, ak by tréningy dokázali kedykoľvek nájsť na jednom mieste a objednávať ich priamo od ľudí, ktorí sa danej téme aktívne venujú. Zároveň som si však bol vedomý toho, že toto miesto musí spĺňať všetky funkcie, ktoré lektor na predaj svojich produktov potrebuje, a to vlastný e-shop, marketing, fakturáciu… A tak sme túto myšlienku začali testovať,“ uvádza Marko druhú časť programu, ktorá je venovaná predstaveniu platformy Workshop.sk.
Aktuálne trendy sú nepochybne ovplyvnené prebiehajúcou modernizáciou a digitalizáciou pracovných procesov, celospoločenskými zmenami a stretom viacerých generácií na pracovisku, ktoré so sebou prinášajú ľudí s rôznymi zručnosťami a potrebami. V jednotlivých firmách tak vznikajú stále nové požiadavky na vzdelávacie aktivity. Online platforma, akou je Workshop.sk, dokáže rýchlo reagovať na meniace sa potreby a kopírovať trendy vďaka dennodenne sa rozširujúcej ponuke. Spoločnosti tak získavajú prístup k neustále aktualizovanému katalógu kurzov, tém a lektorov. „Výhodou je najmä to, že Workshop.sk je otvorená platforma pre všetkých lektorov. To znamená, že nie je katalógom jednej tréningovej spoločnosti, ale zdrojom nikde nekončiaceho know-how, do ktorého prispievajú všetci svojím dielom. Sám trh pritom hodnotí kvalitu lektorov pomocou recenzií, ktoré nájdete v ich profiloch a pri ich kurzoch,“ vysvetľuje Marko.
„Ľudia v našom tíme sa dajú spočítať na prstoch jednej ruky,“ pokračuje s úsmevom, keď publiku predstavuje ďalších dvoch ľudí, ktorí sa okrem neho o zákazníkov platformy starajú. Lukáš sa zaoberá technologickým vývojom platformy, zatiaľ čo Zuzana je pripravená pomôcť v prípade individuálnych požiadaviek či otázok ohľadom kurzov, lektorov a používania platformy.
Workshop.sk je dôkazom toho, že ak sa niečo robí s nadšením a prioritnou orientáciou na zákazníka, nie je potrebné množstvo ľudí na to, aby sa to mohlo robiť dobre. Podporiť tento projekt môžete sledovaním platformy na sociálnych sieťach LinkedIn, Facebook či Instagram, na ktorých nájdete nie len blížiace sa zaujímavé kurzy, ale taktiež informácie zo života platformy a pozvánky na budúce eventy.