Tento kurz sa už odohral.

O kurze

Koncept nenásilnej - rešpektujúcej komunikácie (podľa M. Rosenberga) je špecifický v oblasti komunikácie ako takej. Rešpektujúca komunikácia je dôležitá pri vzťahoch v partnerstve, v škole, v práci, ale hlavný dôraz kladie na pochopenie seba. Je potrebné najskôr pochopiť prečo konáme v konflikte spôsobom, ktorý zraňuje nás a potom aj iných. Koncept je zložený zo 4 prvkov: POZOROVANIA - POCITOV - POTRIEB - PROSIEB Pozorujeme hodnotiacim spôsobom, ktorý nás vzďaľuje od druhých: si neporiadny, lenivý, nespoľahlivý... nehovoríme o tom čo v skutočnosti vidíme, že ten človek robí, ale odsudzujeme ho ako osobu. Tento spôsob komunikácie plný kritiky a posudzovania, hlboko v nás naučený, vzbudzuje u ostatných nutnosť obrany. Aký dosah budú mať na vzťahy hodnotiace a odsudzujúce pokyny? Príklad „chodíš stále neskoro do práce“! alebo „potrebujem aby si bola v práci načas“. V prvom príklade nás vyjadrenie blokuje a núti brániť sa a v druhom príklade, je výrok povzbudzujúci, zameraný na aktivitu a vyzýva na spoluprácu. Čo cítime pri tom, keď si myslíme alebo hovoríme o druhých, že sú nezodpovední, necitliví, neporiadni, atď.? Pri každom hodnotení niečo cítime – nespokojnosť, zúfalstvo, frustráciu..., rovnako to cítia aj druhí. Tieto emócie sú také isté ako naše. Za každou emóciou je potreba. Potreby nie sú negatívne ani pozitívne, jednoducho sú, máme ich a buď sú naplnené alebo nie. Keď nedostávame to čo chceme, hľadáme automaticky vinníka, ktorý môže za to, že sa nemáme dobre. Keď si budeme uvedomovať čo potrebujeme, nebudeme hľadať vinníka. Takto s najväčšou pravdepodobnosťou prídeme k vzájomnému pochopeniu. Tak ako ja, aj ten druhý má potreby. Štvrtá zložka je pozitívne a konštruktívne formulovaná Prosba voči sebe, aj smerom k druhým. Motivuje nás konať a spolupracovať. Ľudia (zamestnanci) sa budú cítiť súčasťou pracoviska (kolektívu) a pri vzájomnom zdieľaní si budú uvedomovať pocit spolupatričnosti a prispievania k výslednej pozitívnej klíme na pracovisku. Takéto ovzdušie vytvára kreatívne prostredie a napätie výrazne klesá. Cieľom štvorhodinového základného kurzu je porozumieť najskôr sebe. Pochopenie svojich potrieb vám otvorí cestu k druhým, naučíte sa ako vypočuť a prijať kritiku. Dozviete sa, že hnev nie je zlý a pochopíte prečo sa hneváte. Porozumiete rozdielu medzi dávaním rád a empatickým rozhovorom. Vaše pracovisko môže byť priestorom, kde budú zamestnanci radi chodiť do práce. Životné zručnosti, ktoré si osvoja im môžu byť užitočné pri vytváraní sebaúcty a pochopení druhých.
access_time Dĺžka: 4 hod
network_cell Náročnosť: Základný
nature_people Typ aktivity: Indoor
language Jazyk kurzu: Slovenský jazyk
location_on Kurz sa zrealizuje online (prostredníctvom videa)
people_outline Počet miest: 15
event_note Začiatok kurzu: 26.11.2020 09:00
event_note Koniec kurzu: 26.11.2020 13:00

Lektor je Eva Račková

>

Som koučka, trénerka a mediátorka. Venujem sa rozvoju emočnej inteligencie, budovaniu odolnosti, práci so záťažou a negatívnymi emóciami, transformácii hnevu, alternatívnemu riešeniu konfliktov, mám skúsenosti s projektami v neziskovom sektore, v dobrovoľníctve, ako špecialista pre vzdelávanie v medzinárodnej firme, som akreditovanou lektorkou pre odborné vzdelávanie mediátorov, vediem tréningy nenásilnej komunikácie podľa Rosenberga. Som medzinárodne certifikovaná lifekoučka a biznis - ACC (ICF), akreditovaná mediátorka vedená v registri mediátorov na MS SR. Absolvovala som medzinárodný výcvik Lumina Emotion in Individual and Team Coaching.

Pre koho je kurz určený?

pomáhajúce profesie (mediátori, kouči, zdravotníci, učitelia...), vedúci zamestnanci, manažéri...každý, kto má záujem o poznanie a rozvoj :)

Miesto konania

Kurz sa zrealizuje online (prostredníctvom videa alebo streamu). Pozvánku Vám zašle samotný lektor.

Hodnotenie lektora