HR / manažérske prúsery

O kurze

Konflikty, napätie, nepochopenie, osobné spory... Každý tím ich pozná - a ak sa neriešia včas, prerastú do HR alebo manažérskeho prúseru. Tento praktický, zážitkový workshop je určený pre manažérov, ktorí nechcú čakať, kým sa problém rozrastie, ale vedia, že dobrý zásah v správnom momente zachraňuje vzťahy, výkon aj atmosféru v tíme. Obsah workshopu: 1. Úvod do konfliktov v pracovnom prostredí (teória + diskusia) • Definícia pracovného konfliktu, mýty a realita • Typy konfliktov: pracovné, procesné, vzťahové, hodnotové • Konfliktné štýly (vyhýbanie, súťaž, kompromis, spolupráca, prispôsobenie) • Prečo sa konflikty v organizáciách eskalujú rýchlejšie ako kedysi? 2. Motívy konfliktu a dynamika eskalácie • Individuálne motivácie a spúšťače (status, spravodlivosť, hranice, strach, identita, reputácia) • Tímové a systémové faktory: kultúra, pravidlá, tlak, neistota • Ako konflikty prechádzajú z vecnej roviny do vzťahovej • Práca s kognitívnymi skratkami (3S – skrat, skreslenie, stiahnutie) 3. Rýchle manažérske zásahy – okamžité intervencie (STOP modely) • 3.1 STOP–SOLVE–GO • STOP: prerušenie eskalácie, zastavenie škodlivého správania • SOLVE: krátka rozhovorová (dohovorová) intervencia • GO: návrat k práci + jasné ďalšie kroky • 3.2 STOP–GO–SOLVE • STOP: zastavenie konfliktu či neželaného správania • GO: oddelenie strán, stabilizovanie prostredia, návrat k práci + jasné nasledujúce kroky • SOLVE: návrat k riešeniu • Nácvik: krátke 3–5 minútové mikro-scenáre, modelové situácie z praxe účastníkov. 4. Konciliačné intervencie (manažér ako konciliátor) • Kedy použiť konciliáciu • Techniky: zosumarizovanie stanovísk, znižovanie napätia, hľadanie zhodných bodov • Ako viesť dvojstranný rozhovor a navrhovať riešenia obom stranám • Nácvik: manažér vs. A, manažér vs. B, spätná väzba skupiny 5. Mediačné intervencie (manažér ako mediátor) • Mediácia vo firemnom prostredí • Štruktúra mediačného rozhovoru • Techniky: reframing, neutrálne otázky, preklad emócií do potrieb • Minimalizácia moci manažéra, zachovanie neutrality, sprostredkovanie riešenia medzi stranami • Nácvik: trojstranné situácie (A vs. B + manažér) 6. Arbitrážne intervencie (manažér ako autorita) • Kedy je mediácia neúčinná alebo nevhodná • Manažérske rozhodnutie vs. autoritársky zásah • Kedy je arbitráž jediná cesta (porušenie pravidiel, bezpečnosť, disciplína) • Ako rozhodnúť férovo, vysvetliť rozhodnutie a predísť resentimentu • Nácvik: krátke rozhodovacie situácie (manažér vs. A+V) + spätná väzba 7. Kombinácie intervencií a reálne prípady • Ako prechádzať od STOP zásahov ku konciliácii/mediácii • Ako rozoznať, že treba prejsť na arbitráž • Práca s manipulátormi, pasívnymi rezistentmi a “tichými sabotérmi” • Case studies z reálnych firemných prostredí (aj od účastníkov) 8. Záverečné scenáre – komplexný nácvik • Rotácia rolí: konfliktné strany – manažér – pozorovateľ • Vyhodnotenie a reflexia: čo fungovalo a čo nie 9. Zhrnutie + odporúčania pre prax • Checklist manažérskych intervencií • Odporúčané postupy pre prvých 48 hodín po konflikte • Ako dokumentovať zásahy, kedy volať HR, kedy volať externého interventa Workshop stojí na reálnych prípadoch z praxe a manažérskych zásahoch, ktoré skutočne fungujú. Všetko, čo sa naučíte, si vyskúšate na modelových situáciách a scenároch, ktoré poznáte zo svojho prostredia. Lektor školenia: Školením vás bude viesť lektor Michal Révay. Je vyštudovaný andragóg s viac ako 15-ročnými skúsenosťami v oblasti rozvoja tímov, komunikácie a riešenia konfliktov v pracovnom prostredí. Pôsobil ako teamleader v bankovníctve, kde viedol tím správcov pohľadávok a denne riešil náročné rokovania, spory aj zložité medziľudské situácie. Neskôr pôsobil ako konzultant organizačného manažmentu a HR poradca. Od roku 2016 pôsobí ako nezávislý lektor, mentor a pracovný mediátor. Špecializuje sa na krízovú a záchovnú komunikáciu, prevenciu a riešenie konfliktov, mediačné a konciliátorské zásahy a rozvoj líderských zručností. V minulosti bol zapísaný v zozname mediátorov Ministerstva spravodlivosti SR a dlhodobo pôsobí aj ako poradca pri kolektívnych vyjednávaniach a intervenciách pri HR krízach. Vo svojich tréningoch prepája psychológiu, skúsenosti z praxe a andragogické princípy tak, aby si účastníci odnášali riešenia použiteľné často už na druhý deň v práci. Je známy svojím priamym, pragmatickým prístupom a schopnosťou vytvoriť bezpečný priestor, v ktorom sa manažéri učia zvládať konflikty bez zbytočných emócií, no s ľudskosťou a rešpektom.
access_time Dĺžka: 8 hod
network_cell Náročnosť: Základný
nature_people Typ aktivity: Indoor
language Jazyk kurzu: Slovenský jazyk
location_on Miesto: Bratislava
people_outline Počet miest: 10
event_note Začiatok kurzu: 23.04.2026 09:00
event_note Koniec kurzu: 23.04.2026 17:00

Lektor je Workshop Originals

>

Workshop Originals sú certifikované školenia, produkty a HR riešenia z našej exkluzívnej produkcie a s garanciou kvality Workshop.sk. Prinášame originálne a praktické témy v novom svetle, ktoré sme vytvorili v spolupráci so skúsenými odborníkmi v jednotlivých oblastiach. Produkty Workshop Originals prispôsobujeme vašim aktuálnym potrebám a dizajnujeme na mieru pre firmy a tímy, najčastejšie v rozsahu 1-2 tréningové dni. Každú z tém vieme rozvinúť do hĺbky podľa predošlých skúseností cieľovej skupiny, pričom na školeniach garantujeme najlepších odborníkov na trhu. Finálny obsah a rozsah projektu je určený po dohode s klientom. Neváhajte nás kontaktovať a vyžiadať si cenovú ponuku..

Pre koho je kurz určený?

Pre manažérov, teamleadrov a HR špecialistov, ktorí sa občas ocitnú „v strede ohňa“, teda medzi kolegami, záujmami a emóciami. Workshop je ideálny pre tých, ktorí nechcú čakať, kým napätie prerastie do HR prúseru, ale chcú vedieť zasiahnuť včas, efektívne a s nadhľadom.

Miesto konania

Astrová 16639/2A, 821 01 Bratislava-Ružinov, Slovensko

Návštevníci prezerali tiež

Hodnotenie lektora